Skip to content

Aborcja seksualna w Indiach: płeć, społeczeństwo i nowe technologie reprodukcyjne

1 miesiąc ago

537 words

Liczby mówią same za siebie. W Indiach w 2001 roku urodziło się 921 dziewcząt na każde 1000 chłopców. W niektórych stanach indyjskich stosunek ten był jeszcze niższy – na przykład 793 dziewcząt na każde 1000 chłopców w Pendżabie – i dane z spisu ludności z 1901 roku do obecnego pokazu, że w ostatnich latach różnice się pogłębiły, a nie lepiej. Tylko w 2001 roku brak równowagi reprezentował ponad 5 milionów zaginionych indyjskich dziewczynek. Przyczyny rozbieżności wydają się równie jasne, jak same dane, choć trudniejsze do zaobserwowania i udokumentowania niż prenatalne ustalenie płci płodu, a następnie selektywne aborcje płodów płci żeńskiej. Pomimo ustawodawstwa, które powoduje, że praktyka aborcji selektywnej ze względu na płeć jest nielegalna, zwiększona dostępność technologii, takich jak ultrasonografia i amniopunkcja, utrudnia regulację.
Aborcja seksualna w Indiach bada problem, wyszczególniając liczby i umieszczając postacie w ich kontekście kulturowym i historycznym. Rzeczywiście, jak zauważa kilku autorów, praktyka ta reprezentuje współczesną permutację od dawna zwyczaju i problemu. Kobiece dzieciobójstwo w Indiach zostało udokumentowane od czasów brytyjskich rządów kolonialnych. Co więcej, współczesne statystyki umieralności i coraz bardziej zróżnicowane wskaźniki w całym okresie życia dają siłę argumentowi, że kobiety i dziewczęta pozostają zagrożone nawet po urodzeniu, prawie na pewno dlatego, że dostęp do opieki zdrowotnej jest ograniczony przez płeć.
Socjologowie, którzy napisali ten zbiór esejów, identyfikują i analizują wiele czynników, które dla niektórych rodzin czynią chłopców bardziej pożądanymi. Do takich czynników należą tradycje synów dziedziczących majątek rodzinny i wspierających rodziców w podeszłym wieku, a córki postrzegane są jako finansowe obciążenie rodziny, które musi płacić za posagi i inne koszty związane z małżeństwem ich córek – które muszą być małżeństwem . Autorzy przypominają czytelnikom, że wszystkie takie naciski muszą być postrzegane przez pryzmat polityki publicznej mającej na celu ograniczenie płodności i wielkości rodziny.
Jest tu wiele danych – statystyki są analizowane i analizowane rok po roku, w niektórych przypadkach na poziomie państwowym – ale tylko najbardziej zainteresowani czytelnicy będą chcieli przeorać ten szczegół i powtórzyć numery i historię rozdział po rozdziale . Włączenie lepszych rozdziałów wprowadzających i podsumowujących w celu podsumowania faktów i argumentów pomogłoby czytelnikom uzyskać bardziej swobodny interes. Ponadto ton w końcowych fragmentach przesuwa się z obiektywnego na polemiczny – autorzy mówią o medycznej mafii i techno-docs – w rezultacie tracą moc perswazyjną bardziej beznamiętnej analizy. Same liczby są tak przekonujące, że kwiecista retoryka po prostu nie jest potrzebna. Nie jest też zła nauka, a niektórzy autorzy fałszują fakty, pozornie starając się, aby ich przypadek był bardziej przekonujący – na przykład amniopunkcja nie jest bardziej niebezpieczna niż samopoczucie kosmówki i nie powoduje wrodzonego zwichnięcia stawu biodrowego lub pozostawienia śladów igły na dziecko.
O tym, że etyki spierają się przeciwko selekcji płci, uważają autorzy tej kolekcji, ale bardziej szczegółowa dyskusja byłaby interesująca i cenna, szczególnie w odniesieniu do kwestii równoważenia rodzin.
[hasła pokrewne: colorex kraków, clemastinum hasco, półpasiec objawy zdjęcia ]

0 thoughts on “Aborcja seksualna w Indiach: płeć, społeczeństwo i nowe technologie reprodukcyjne”