Skip to content

Ryzyka narkotykowe i wolność słowa – czy Kongres może zakazać reklam narkotyków ad

1 miesiąc ago

530 words

Chociaż niektórzy uczeni sprzeciwiają się temu testowi (Post napisał, że jest on tak niejasny i abstrakcyjny, że całkowicie nie wyraża konkretnych wartości konstytucyjnych 2), Trybunał odniósł się do niego, gdy uchylał zakaz reklamy alkoholu, tytoniu i lek. W sprawie Thompson v. Western States Medical Center z 2002 r. Trybunał uchylił ustawę federalną, która uniemożliwia farmaceutom reklamowanie leków złożonych – leków wymieszanych specjalnie w celu zaspokojenia potrzeb poszczególnych pacjentów – w orzeczeniu, które brzmi jak na punkt do kwestia zakazu [reklamy bezpośrednio do konsumenta], jak zamierzasz , mówi Lars Noah, profesor prawa z University of Florida w Gainesville. Większość w tej sprawie argumentowała, że nawet jeśli Kongres zamierzał ustawy chronić zdrowie publiczne, zakaz reklamy leków złożonych był niekonstytucyjny. Jeśli rząd mógłby osiągnąć swoje interesy w sposób, który nie ogranicza wypowiedzi lub ogranicza ograniczanie wypowiedzi, rząd musi to zrobić – napisali. Głosowanie było jednak bliskie – od 5 do 4 – a sędzia Stephen Breyer, który wyraził sprzeciw, napisał później, że z perspektywy pierwszej poprawki, której szuka. . . aby ułatwić demokratyczny samorząd, decyzja Trybunału wydawała się wstecz . 3
Ale dla Daniela Troya, prawnika z Waszyngtonu, który był głównym doradcą FDA w latach 2001-2004, decyzja Trybunału w tej sprawie jest zgodna z innymi orzeczeniami dotyczącymi wypowiedzi handlowych. Jeśli mam konstytucyjne prawo do komunikowania się, gdzie sprzedajesz tytoń. . . i aby zobaczyć cenę alkoholu, czy nie mam konstytucyjnego prawa do informacji o produkcie, który FDA uznał za bezpieczny i wystarczająco skuteczny, aby wprowadzić go na rynek. – pyta. Co więcej, Troy dodaje: fakt, że istnieje lekarz, który interweniuje, że ludzie nie mogą po prostu pójść do drogerii i zdobyć te produkty na własną rękę, myślę, że znokautowalibyśmy wszelkie ograniczenia dotyczące reklamy leków .
Pod koniec kwietnia sędzia federalny orzekł, że informacje łączące lekarzy z receptami, które piszą, są także formą mowy handlowej. Obalając prawo stanowe w New Hampshire, sędzia Paul Barbadoro oświadczył, że państwo zakazuje komercyjnego wykorzystywania informacji na temat recepty – sprzedawanych przez firmy śledzące dane firmom farmaceutycznym, które wykorzystują je w celu dostosowania działań marketingowych do konkretnych lekarzy – niekonstytucyjnie ograniczone słowa bez bezpośredniej obsługi znacznych interesów państwa. Podobny argument mógłby zostać wykorzystany do obalenia moratorium na reklamę narkotykową.
Aby zakazać reklamy leków od bezpośrednich do konsumentów na nowe leki, musiałoby być coś szczególnie niebezpiecznego w odniesieniu do leków – twierdzi Yale s Post. Oczywiście, jeśli wiadomo, że lek jest niebezpieczny, FDA w ogóle go nie zatwierdził, ale szczególnie w przypadku leków pierwszej klasy, potencjalne rzadkie, ale poważne działania niepożądane są często nieznane do momentu wystąpiła ilość rzeczywistego użycia. Komitet IOM doszedł do wniosku, że reklama bezpośrednia dla konsumentów przyczynia się do powszechnego wczesnego stosowania nowych leków, a moratorium reklamowe umożliwiłoby odpowiedni nadzór po wprowadzeniu do obrotu.
Obecnie badania nad prawdziwym i długoterminowym bezpieczeństwem często są w toku, gdy zaczyna się bezpośrednia reklama konsumencka nowego leku
[przypisy: hemoglobina glikowana w ciąży, verdin enzymixx, eziclen ]

0 thoughts on “Ryzyka narkotykowe i wolność słowa – czy Kongres może zakazać reklam narkotyków ad”